maanantai 24. marraskuuta 2014

Ruokaa tilatessa

....voi joutuu miettimään omaa tilaustaan uusiks monta kertaa. Perusravintoloissa käynti on täällä suorastaan aika hassua. Oon eläny kuvitelmassa, että Balinki kaltasella turistisaarella kilpailu ois aika kovaa ja palvelun laatu ois suorastaan pakko pitää hyvänä. Noh. Todella TOdella yleistä kuitenkin on, että esim. ruokalistat heittää ihan häränberberiä. Alla oivallinen esimerkki.
Jo ravintolan ulkopuolella oli kyltti jossa mainostettiin Dennis nimisen ruokapaikan Dennis-pizzoja ja spaghettia. Valittiin sit tyttöjen kanssa pizzanälkäsinä tää paikka meistä kolme tilaski pitsaa. (Vaikka pizzat onki täällä ihan onnettomia räpellyksiä Suomen vastaaviin verrattuna.) Mitä tarjoilja meille sit sano? 
"Sorry, we have just one pizza left."
Voi huokaus. Miten ravintolassa voi olla vaan yks pitsa. Syynä on se et pitsapohjana täällä usein toimii kova pakasteplätty. No ei siinä sit mitään. Ruokalistat uusiks esiin ja jotain muuta valkkaamaan, mikä oli kyllä lopulta hyvä juttu koska se ykskin pizza oli taas mitä oli.

Banana splite: banana flambe with there ice cream, wafer and cheeey.
Ja mikä mahtaa olla tämä keskimmäinen soossi Snow ballissa.
"with chocolate sc and sc and straw sc"
Ja myös suklaahiirtä voi valita ruoaksi tässä ravintolassa.

Eräskin ravintola valittiin ulkoo päin ku katottiin sen ihan ihailtavan laajaa ruokalistaa. Myös free-wifia mainostettiin ulkona.
Tästä ruokareissusta tuliki ennätyksellisin ja se sujui jotakuinkin näin: 
 
minä: Vanilla-milkshake
tarjoilija: Mitään pirteilöitä ei oo.
yksi meistä: Onko tää viini makeeta? (osoittaa yhtä listasta)
tarjoilija: Meillä ei oo nyt mitään viinejä.
kaks meistä: pastaa spagetilla
tarjoilija: meillä on nyt kaikki pastat loppu (listassa oli noin 6 pastavaihtoehtoo)
 myö: entäs se wifin salasana
tarjoilija: wifiä ei kyllä oo

Otettiin sit kaikki riskillä pizzaa. Reilun puolen tunnin oottelun jälkeen katottiin ku työntekijät tuli takas ravintolaan kauppakassit kädessä, mistä pilkisti mm. ananas. No sieltähän ne pitsojen täytteet sit tuliki. Yhteensä reilun tunnin oottelun jälkeen oli pitsat nenän edessä. Oltiin siis koko tän ajan ravintolan ainoat asiakkaat.

Aikamoista menoa ja meinikileishhönii.

Hyviäkin ravintolakokemuksia onneks on ja ruoka on myös usein siis todella halpaa. :)

kuulemiin ja pian myös näkemiin!
Teija
 

2 kommenttia: