Jo ihan ekaan lauseeseen pitää sanoa, et ruoka täällä on todella hyvää. Oon monesti ruokapöytään istuessani miettiny, et kyllä näillä herkuilla saa veljet kateellisiks. Meidän ruokailut tapahtuu pääosin meidän harjottelupaikassa lastenkodilla, jossa ollaan maanantaista perjantaihin ja syödään joka päivä molemmat isot ateriat yhdessä lasten kanssa. Lastenkodissa on oma keittäjä, joka on ensinnäkin jo ihana täti plus vielä laittaa tosiaankin ihan jätte hyvää ruokaa. Ja sitä on paljon niin lapsille kun meillekin.
Välillä meillä on vähän eri ruoat ku lapsilla. Esim. yhtenä päivän meidän paikalle pöytään oli tuotu bigmacit. Sillon hämmennyksen määrä oli kyllä ihan mittaamattomissa. Lapsilla oli tällöin jotain ehkä vähän maksakastikkeen näköstä liharuokaa, josta he kaikki ties sanoa, et se ei sovi eurooppalaiseen suuhun ei sit yhtään. Niinpä he oli jo suosiolla käyny ostaa meille ateriat mäkkäristä. Ihan hyvät hampparit oli, mut ei kyllä missään nimessä voittanu tuon paikan normipöperöitä.
Ylemmässä kuvassa on ehkä erikoisin paikallinen ruoka, joka on tullu vastaan: papu-kookosmaito-keitto. Tässä ruoassa ulkonäkö pettää, sillä maistuu oikeesti tosi hyvältä. Itekki oon vähän säikky vieraita ruokia kohtaan, mut tää kyllä yllätti positiivisesti. Toisaalta, jos ei tykkää kookoksesta, niin sit tää ei kyllä varmaan uppoo. Meille kuitenkin myös kehuttiin, et keitto on oikee vitamiinipommi, joten me likey!
Kuten jo ruoista huomaa, tää lastenkoti on todella hyvä ja korkeetasonen. Riisiä on todellakin aina niin paljon ku lapset jaksaa syödä ja kaikkea oheishöystöökin erittäin ravitsevasti. Ruoan päälle tulee kaiken lisäks usein vielä jälkkäritki. Papaija on aika yleinen, mut myös jätskii ja semmosii keksisuklaatikkuja on ollut pariin kertaan.
Töissä saa todella vatsansa täyteen hyvää ruokaa. Se myös helpottaa paljon meidän elämää, koska sit ei tartte kotona taikoo muuta ku aamu- ja iltapalat. Alla näkyyki miun ja meidän tän aamun aamupala, joka sattu just olemaan sieltä hulppeemmasta päästä. Yleensä aamupalaan kuuluu vehnäpullaleipää, vitamiinikeksi ja kaakaojuoma, jonka pitäs sisältää jonki verran proteinia ja jotain muita hyviksiä, mitä täällä ei ehkä ruoan mukana niin paljoo tuu. Aamusin meillä ei oo mihinkään kiire, joten teekuppostaki tulee usein siemailtuu ihan pitkän kaavan mukaan. Hedelmistä papaijaa tulee syötyy ehkä eniten. Se on hyvää.
Ravintolassa on tullu myös syötyy muutaman kerran näinä viikonloppuina. Kaikki näissä kuvissa esiintyvät ruoat ovat olleet erittäin jees.
Eli vyörymällä kotiin sit joulukuussa. :)
terkuin Deya
Ihanaa Teijja<3 -Lörppöndeeruska
VastaaPoistavoi lörö valoni
VastaaPoista