Meillä on lastenkodista viikonloput vapaat, joten käytetään tietysti tilanne hyödyksemme ja katellaan vähän saarta. Tähän mennessä ollaan pyhitetty lomapäivät pelkästään rannoille ja tänä viikonloppuna oli vuorossa Pandawa beach ja Nusa Dua.
Etukäteen oltiin kuultu, et Pandawa on uus mukava ranta, jossa ei oo kaupustelijoita.Rannalle pitikin maksaa pääsymaksu (5000 rupiaa/nenä eli noin 30snt), mikä jo osaltaan karsi tosiaan kaikennäköstä porukkaa pois. Ranta oli myös aika kaukana kyläkeskittymistä, joten sinne oli melkeen pakko mennä jollain kulkuvälineellä. Pandawa beachin lähellä ei myöskään ollu mitään hotelleja. Ranta oliki tosi paljon rauhallisempi, kun esim. jo edellisissä postauksissa mainittu Kuta. Mut oli Pandawassaki kyllä tosi paljon turisteja. Ne vaan oli ennemminki siellä kuvaamassa eikä ottamassa aurinkoa tai uimassa.
Pandawa-päivänä lauantaina oli ihan tolkuttoman järkyttävän kuuma. Merellä oli myös tosi isot surffiaallot. En oo ennen nähny moisia. Rannempaan aallot ei sinänsä tullu, mut virtaukset rannassa oli tosi kovat. Varomattomampi vois olla nopeesti aika ulalla veden voimasta.
Pandawa ei erityisemmin sykähdyttäny. Oli ihan kiva ottaa kunnolla arskaa ja onhan se meri aina aika vaikuttava näky, mut jotenki ranta oli vähän semmonen tekastu. Sunnuntaina mentiin kuitenki Nusa Dualle, joka oli huiman paljon kauniimpi ja tosi viihtyisä ja rauhallinen. Toisaalta Nusa Dua se vasta tekastu oliki, sillä se on kans vaan pelkästään turistialuetta. Siellä oli kuitenkin paljon puita ja kukkia ja tosi tosi siistiä. Muilla rannoilla on ollu tosi paljon veden mukana tullutta roskaa ja kaiken maailman ruiskuja, hyih.
Nusa Duan rantapäivä oli miulle ittelleni tosi ihana. Lueskelin kirjaa aurinkovarjon alla pitkät pätkät ja ai että. Oli mukavaa. Oli lämmin, mutta koko ajan kävi kiva tuuli niin ettei tuskan hiki tullu kertaakaan. Tykkään tykkään.
Lähellä rantaa oli myös näköalapaikka, jossa oli ihan siistin näkösii kalliomuodostumia. Kaikista cooleinta oli, ku meri iski aaltoo niitten seinämiin niin, et vesi tyrskys muutaman metrin yliki noitten kallioitten. Oon ihan vaikuttunu täällä taas siitä miten valtava voima luonnolla on. Niiiin siistiii.
Nusa Dualla oli myös ihan törkeen hienoja hotellialueita. Niin vehreää ja siisitä. Taidettiin nyt siis vihdoin löytää osa siitä paratiisista mistä kaikki turistit aina puhuu. Sen lisäks Nusalla oli iso ns. ulkoilmakauppakeskus jossa oli kaiken maailman puljut ja
rahanvaihtopisteet plus spaat, ruokapaikat ja hienot vaatekaupat. Siis todellakin granturismoille tekemistä.
Semmotti tämmötti ja tommotti tällä kertaa.
Teija
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti