keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Baik baik

Nyt kun sain sylkästyy nuo ikävät asiat ilmoille, niin voi taas keskittyy näihin positiivisimpiin. :) Viime ajat on nimittäin pitäny sisällään myös paljon mielenkiintosta ja ihanaa. Otsikon baik baik vastataan aina kysymykseen "Apa kabar", kun kuuluu hyvää.

Tarkalleen viikko sitte oltiin Balin länsipuolella, Negara nimisessä kaupungissa viemässä kolmeen muuhun lastenkotiin avustuspakkauksia meidän omistajapariskunnan ja muutaman tytön kanssa. Pikkupussukoissa oli naposteltavaa, saippuaa, hammastahnaa, pyykinpesuainetta yms. ja niitten lisäks vietiin vielä isoja riisisäkkejä. Luultiin etukäteen et lastenkodit on tosi ankeita laitoksia, joissa lapset vaan itkee ja ei oo tyyliin ikinä saanu syliä. No eihän se sit niin ollukaan ja hyvä niin. Lapset oli tosi reippaita, mut ei harmi kyllä osannu oikein englantia. 

 Tässä poikien makkarissa nukkuu vajaat parikymmentä poikaa.

 Tyttöjen vessaa. Aika samantasosta loppujenlopuks ku meilläkin.


Yhen lastenkodin keittiötä, joka on jo kyllä paljon maanläheisempi ku meidän lastenkodissa. // Tässä lastenkodissa oli lehmiä, possuja ja kanoja, joten pitäjääki oli sit sitä rataa.

Tuolla reissulla käytiin myös yhessä syömässä tuoretta kalaa meren rannalla. Ruoasta eikä maisemista ollut kyllä moittiminen. Auringonlaskun näkeminen on vaan tosi vähästä kiinni, koska arska tuppaa täällä tulemaan alas aika nopsaan.

Tän reissun lisäks viikkoa on piristäny Vain elämää kattelu tökkivän mut silti riittävästi toimivan katsomon kautta, nopeesti kasvava lastenkodin koiravauva, ihanat lapset, meidän lastenkodin mama, Jannin kans kuntosalikokeilu (mieletön hikiluola mut varmasti 7e/kk arvonen), Skype-puhelut kavereiden ja perheen kanssa vanhemmista nuorimpaan, jälleen kerran päivän mittanen aivojen nollausmatka Kutalle ja meidän keskiset hassuttelut ja läppändeerukset täällä. 
Käytiin eilen myös kirkossa osan meidän tyttöjen kanssa. Siellä juhlittiin jonkin sortin naisten Clubin synttäreitä ja meidän omistajapariskunnan 38v hääpäivää. 3,5h kesti kirkonmenot, josta puolet indonesian kielistä saarnaa, mut noista yhdessäolon vuosista ei voi muuta sanoo, kun että so cool.

Teiskuuu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti