Viimesin viikko ollaan lomailtu Jannin kans kahestaan. Puhelimen räpsyjen voimin kollaasia kehiin.
Eka lomapäivä alotettiin rannalla. Muutama tunti brunaa vei hyvin mehut, joten kotiin lepäämään ja suihkuun. // Illalla samaiselle rannalle kattoo auringonlaskuu ja räpsii kuvia. // Siitä Kutalle päämäärättöminä. Päätettiin ottaa matsia biliksessä ja neljän suorassa. // Kauppojakin vähän kierreltiin, ja erittäin kostessa vesisateessa käveltiin takas skoottereille. Onneks ajaessa sade vähän hellitti, mut ukkosti ja salamoi kyllä aika tiheeseen. Pientä jännitystä laakeella peltotiellä, mut hyvin selvittiin kotiin.
Lomapäivä nro2. Surffaamaan!! Vihdoinkin. Ai että ai että ai että. Oli kivaa. :) Eikä tämmöselle vesipelkosellekaan yhtään liian jännittävää. // Illalla illastettiin meidän vakkaripaikassa Kutalla. Viinin ja alkuruoan kera, je! Tälläkin kertaa valintana oli reissussa hyvin tutuks tulleet kevätrullat.
Vähän loppusiivousta. Köijättiin roskakuskeille meidän pullovarastot. // Kuvat kaksi ja kolme kertoo siitä, kun lähettiin käymään ensimmäistä kertaa reissussa Canggussa (kavereiden kesken Kankussa). Ei olla ennen käyty, vaikka se onki tosi lähellä. Seikkailtiin skoottereilla ettien rantaa, joka sit parin mutkan kautta löydettiinki. Vettä satoi, taas, joten syötiin, otettiin pari peliä pingistä ja lähettiin ettii uudestaan Canggun keskustaa, joka löydettiin jo kerran ettiessämme rantaa. Taas parin mutkan kautta päädyttiin sinne minne haluttiin. Sieltä kotiin tulo hoitu jo tuttuja reittejä pitkin. // Illaks valmistauduttiin menemään lastenkotiin 6v-synttäreille. Oli taas semmoset kestitykset että.
Seuraavana päivänä lähettiinki vielä piipahtamaan yhen yön reissulla Ubudissa. Päädyttiin aika hienoon hotelliin, mut oli kiva ihan näin viimesen viikon kunniaks. Siinä sit taas vielä sai nauttia muutamista auringonsäteistä altaalla. // Sit käytiin kiertää muutamat kaupat. Vihdoin myös laitettiin jalkamme fishspahan, mikä oli ollu koko reissun ajan suunnitelmissa. Miun mielestä kokemus oli aika tärisyttävä, suorastaan ehkä vähän huusin ku laitoin jalat veteen. Mut pehmeet kantapäät tuli.
Seuraavana päivänä lähettiinki vielä piipahtamaan yhen yön reissulla Ubudissa. Päädyttiin aika hienoon hotelliin, mut oli kiva ihan näin viimesen viikon kunniaks. Siinä sit taas vielä sai nauttia muutamista auringonsäteistä altaalla. // Sit käytiin kiertää muutamat kaupat. Vihdoin myös laitettiin jalkamme fishspahan, mikä oli ollu koko reissun ajan suunnitelmissa. Miun mielestä kokemus oli aika tärisyttävä, suorastaan ehkä vähän huusin ku laitoin jalat veteen. Mut pehmeet kantapäät tuli.Seuraava aamu alotettiinki hyvällä hotellin aamupalalla // ja tilattiin kyyti kohti Dalungia. Meidän kuski sai puhuttuu meidät ympäri lähtee kattoo vielä kahta nähtävyyttä, joista ensimmäisenä Gunung Kawi. En osaa sivistää ketään tästä paikasta oikeestaan ollenkaan, mut ihan hienot vanhat kaiverrukset kalliossa. // Toinen paikka oli Tirta Empu, pyhä peseytymispaikka. Omaan silmään tää näytti siis parin ison temppelin muodostamalta kokonaisuudelta, johon sisälty myös "uima-allas", jonka reunalta tuli ehkä semmoset 12 vesisuihkuu, jossa ihmiset kävi sit peseytymässä, rukoilemassa ja puhdistautumassa henkisesti. Yhessä temppelissä oli myös jotkut hindufestarit meneillään, joten tässä kuvassa nähdäänki hindut tositoimissa. // Illalla käytiin vielä kattoo oisko nähty jonki sorti auringonlaskuu, mut ei. Pilvistä oli. Tulomatkalla käytiin miun pyynnöstä syömässä vielä sormiruokaa paikallisessa ravintolassa. :) halpaa ruokaa ja tulista chiliä.
Balille on totta tosiaan tullu nyt sadekausi. Vettä sataa välillä tosi kovaa ja välillä vähemmän kovaa, mut sitä on satanu ja paljon. Välillä tuntuu, et meidän loma on koostunu skootterilla sateessa ajamisesta. Pyyhekään ei oo tuntunu olevan kuiva viikkoon ja muutenki kaikki vaatteet on tosi kosteita. Kattoki vuotaa, ja kaikki maholliset rievut, sankot ja kattilat on kovassa käytössä lattian lainehtimisen estämiseks. Kestä vielä viis päivää talo!
Ja jos vielä jotain, niin itsenäisyyspäivä sujui tosi kivasti. :)
Teija



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti